fredag, mars 24, 2023

Heldag på hemmaplan

 Idag var jag hemma hela dagen och fokus låg på att svara på miljörapporter samt skicka ut påminnelser i ärenden där jag inte fått in de material jag begärt.

På förmiddagsfikat tog jag dock med Esset på en löprunda för att få en paus då jag varit väldigt effektiv.

Jobbade sedan vidare och på lunchen gick jag rundan efter skoterspåret. Passade också på att låta tjejerna få lite markeringar på marken de avverkat. Där är det barmar men väldigt risigt så det blir utmanande. Bägge tjejerna var duktiga och jag märkte att det uppskattades av dem bägge att få jobba lite.

Även eftermiddagen blev effektiv så jag hann verkligen med massor idag. Klockan 15:30 avslutade jag arbetsveckan för då hade jag gjort full dag. 

Så snart Henke kom hem så gick vi en promenad genom byn sen gjorde vi lite tilltugg med melon, lufttorkad skinka, svarta och gröna oliver och samt lite ost och kex.

Innan vi började med middagen tog vi oss också ett dopp i baljan innan det blev mörkt. 




Till middag blev det fantastiskt god färsk svens oxfilé och potatisgratäng.

Såg Bäst i Test och lite annat på tv men somnade till nu och då eftersom jag hade lite ont i skallen och låg med kylmask över ansiktet delar kvällen.

Inga kommentarer: