lördag, mars 04, 2023

Resdag

Hade ställt klockan på 6:15 så tidig morgon, frukost och avresa från Sigtuna.


Trots att jag kommit en bit på väg så återstod ändå ca 60 mil i mycket stormigt väder så det kändes ordentligt i bilen när kastvindarna kom. På ett ställe hade en ny fin takbox slitit av ena takräcken och låg på motorvägen. Det var tur att det var ljust och fint väder och helt torr asfalt på vägen så det gick ändå bra. Ju längre söderut jag kom desto mindre blåst blev det.

Anlände till Skogaby efter lunch, tog en dusch och en kopp kaffe och installerade mig och Esset lite på platsen.

Som det verkade var det ändå lite tidigt och vi tog ett nytt progesteronprov och gjorde ett utstryk då vi kände att det kanske inte var ett helt korrekt resultat i fredags då det stigit så snabbt. Resultatet kom sent på kvällen och var 50 så allt tyder på att ägglossning var igår så vi är här helt rätt tid vilket verkar lovande.

Eftersom det var mello och jag var hemma hos Mellofanet Gunliz så blev det såklart bubbel och Mello på kvällen.


I säng kom jag strax efter midnatt men sov lite sisådär. Är nog lite övertrött och dessutom på helspänn.

Inga kommentarer: