måndag, mars 13, 2023

Strulig veckoinledning

 Fint väder på morgonen och -18 grader när jag åkte till jobbet. Jag och Maggan har röjt i vårt förråd och direkt på morgonen packade vi ihop hyllorna så nu är vår del (miljökontoret) klar. Innan lunch hann jag också med att cykla 15 km och göra ett utskick till ett 30-tal företag om f-gaser.

När jag åkte hem på lunch vräkte snön ner och det började blåsa en del. Klarade mig rätt bra på promenaden med tjejerna men när jag sedan åkte tillbaka till jobbet såg man redan hur det hade börjat driva snö över vägen.

Väl tillbaka på jobbet visade det sig att vi inte hade något internet så det blev lite svårt att jobba men rensade lite akter och tog sedan en tidig fika. När nätet fortfarande inte kommit tillbaka efter fikat så åkte jag hem och jobbade de sista timmarna hemifrån istället där internet fungerade problemfritt.

När Henke kom hem gick vi genom byn med tjejerna. Riktigt ruggigt och blåsigt väder nu och det blåste verkligen småspik i ansiktet så verkligen inte kul att vara ute. 

Efter middagen åkte Henke iväg på loge medan jag gjorde en brasa och la mig under en filt och tittade på tv. Skönt!

Henke kom hem vid 20:30 tiden och då hade det kommit så mycket snö och drivit så mycket snö över vägen att det var problem att ta sig fram.

Nu känner jag att vi kommit till mitten av mars så nu kan det faktiskt sluta snöa och vara kallt. Jag vill ha vår!!!

Inga kommentarer: