fredag, juni 16, 2023

Hemmajobb och tur till Änga

 Så var det fredag och Henke är som sagt i Göteborg. Det har varit så mycket i veckan så jag bestämde mig för att jobba hemifrån hela dagen idag för att kunna sitta och skriva inspektionsrapporter lite mera ostört.

Var in till stan en sväng före lunch för att hämta min tagg så att jag kommer in på jobbet på måndag. Mitt passerkort har av någon anledning blivit avmagnetiserat.

Hade tänkt sluta tidigt men blev inte så men när jag väl slutade blev det en kort promenad i värmen. Idag var det nästan 30 grader så jag kände att hundarna inte behövde gå så mycket. Gick bara ner till grillplatsen på lunchen och gick en promenad till Nordenholmskvarn efter jobbet.

Packade sedan lite grejer och åkte ner till Lasse och Birgitta som var i Änga.

Där blev det middag med Räkstubbe till förrätt och ugnsgrillad lax och potatissallad till varmrätt. 

Hade också med mig rabarber- och jordgubbspajen så det blev även efterrätt.

Trevlig och skön kväll som avslutades tidigt men sov väldigt dåligt. 

Inga kommentarer: