fredag, juni 30, 2023

Semesterkänsla

 En vecka kvar att jobba innan semestern. Från och med nästa vecka är det "närvaruplikt" på heltid på jobbet eftersom vi är så få som jobbar.  Idag var jag också på plats hela dagen med undantag för lunchen då jag såklart var hem till tjejerna.

På eftermiddagen passade vi på att gå upp på takterassen och fika. Det mullrade och var lite mulet men varmt och ingen nederbörd så det var riktigt skönt att sitta där uppe. Glass och kakfika hade jag, EvaLotta och Maggan fixat.


Jobbade på fram till klockan 16 och då hade det börja droppa lite lätt. Henke som kommit hem tidigare hade gått iväg med tjejerna så jag svirade om till löpkläder och stack ut på en löprunda med Esset så fort de kom tillbaka från promenaden. Småregnade hela tiden men började störtregna när vi kommit hem och satt och pustade ut. Väldigt bra timeing!

Kvällen blev lugn. Somnade till en stund mitt på kvälllen men piggade på mig och blev sedan sittandes uppe och såg lite serier.

Inga kommentarer: