torsdag, maj 23, 2024

Hundträning

Henke åkte till Eskilstuna tidigt i morse. Jag gick därför med hundarna innan jag åkte till jobbet och såklart åkte jag hem till dem på lunch. Då gick jag promenaden genom byn och sedan jobbade jag de sista timmarna för dagen hemifrån.

Tobbe kom förbi och jag fick köpa hans vilt så nu är verkligen frysarna fulla. Efter det så åkte jag iväg och tränade i Lingarötjärnen för första gången i år. Lite konstigt att någon begravt vad jag gissar är ett husdjur alldeles intill vindskyddet vid sjön. Liite magstarkt att välja en sån plats som är iordningställd för att andra ska kunna nyttja. Men men...

Esset fick några dubbelmarkeringar, en vattendirigering på vatten och en dubbelmarkering på vatten. Jag känner verkligen inte igen henne. Trycket och orken som är hennes styrka fanns där inte. Det var lika när vi var i Ockelbo. Är det värmen? Skendräktigheten eller någon annat? I vardagen märker man ingenting men i träning så är hon inte sig själv.

Vinna fick också komma ut och bada lite vilket hon uppskattade.

På kvällen blev det palt till middag och "Good doctor" på tv.

Inga kommentarer: