söndag, maj 05, 2024

Tomtarbete

 Vi började dagen med en promenad genom byn och sedan stannade vi ute på gården. Idag skulle hela gården krattas och målet var också att få ut spårningslinan till bredbandet.

Precis när vi var färdiga med krattandet kom Lasse och Birgitta förbi och de hade med sig en räkstubbe. Blev alltså smörgåstårta till lunch och dessutom hade jag tagit fram en Tobleronetårta så det blev en riktigt storfika.

När Lasse och Birgitta åkt så blev det vila och jag somnade som en stock. Har fått ett ny medicin som jag ska prova mot Migrän men den blir man trött av och får huvudvärk så det är nog den som gör att jag varit så himla trött i helgen. Biverkningen ska dock avta så jag får väl ge den en vecka eller två.

Henke fixade Kreolsk söndagsgryta medan jag tog med Vinna och Esset på en promenad. Esset fick ta in ett sök med vilt igen innan flera av vilten skulle kasseras. Vinna fick först ta ett dummiesök men den här gången i skogen där det är lite mera ojämnt så det blev lite jobbigt för henne.

Nu väntar ännu en kortvecka, den tredje på raken.

Inga kommentarer: