lördag, maj 18, 2024

Tollarträff i Ockelbo

Vaknade tidigt och steg upp strax efter klockan 7. Fixade matsäck, lagade sängen, städade och röjde upp våra grejer och åt frukost. Natten hade varit lite sisådär då jag först vaknade med huvudvärk vid 3-tiden. Gick upp och tog en tablett och somnade om män väcktes sedan av en gnyende Vinna så upp och ut med henne då hon var enormt kissnödig. Somnade om igen och steg sedan upp strax efter 7 då Henke gått en sväng med hundarna samt gett dem mat.

Åkte ner till Ockelbo där Gästriketollarna hade träff med provupplägg. Tror att vi var en sisådär 10-tollare som alla genomförde ett prov på sin nivå. Nkl, ökl och två ekl-hundar. Väldigt kul att få träna med tollarfolk som omväxling.







Esset kräktes inget under torsdag-torsdag men på fredag förmiddag tror jag att hon kräkts en gång när vi var på jobbet. Inget mera den dagen och inte heller under natten varför jag kände att jag kunde åka ner på träffen men hade bestämt mig för att vara lyhörd på hennes mående. Hon är pigg och glad men orken fanns inte så söket tog ut sin rätt. Känns skönt att jag inte behöver stressträna henne nu när hon inte mått bra så det blir ingen start i Kuså.

Kom inte hem till Hudik förrän vid 19-tiden å då blev det en kort promenad, en kall cider i solen och sedan grillat till middag. Tanken var att vi skulle bada men orken tog slut så först somnade Henke å sen sov jag när han vaknade. 

Inga kommentarer: