fredag, maj 17, 2024

Jobb och tur till Änga

Fantastiskt väder idag. Var på plats på jobbet på förmiddagen och sedan åkte jag hem till tjejerna på lunch. Jobbade ytterligare några timmar hemma men sen när Henke kom vid 15-tiden så packade vi ihop för att åka till Enånger. 

Lasse går på kryckor och de hade beställt nya trädgårdsmöbler till Änga så Henke tog släpet och hämtade dem medan jag tog hundarna i den andra bilen och körde direkt ner till Änga. Jag planerar att eventuellt åka ner till Ockelbo på tollarträff i morgon om Esset är pigg. Hon har inte kräkts nått mera sedan i måndags men på förmiddagen idag verkar det som att hon kräkts men nu var det mycket gräs så det kanske har sin förklaring i det. Jag fortsätter avvakta men har skippat provet i Kuså då det känns så osäkert och jag inte kan träna som jag vill när hon inte är riktigt kry.

Då det var sista uppsättningen trädgårdsmöbler så hade de fått köpa skyltexet så vi behövde inte ens montera ihop det. Allt var klart och bara att lasta av. Perfekt!

En promenad i Änga och sedan fick Esset apportera gås för första gången i år. Inga problem sa hon!



Efter detta så invigde vi möblerna med årets första middag utomhus. Grillat och potatissallad stod på menyn idag.

På kvällen blev det Muren och prat.

Inga kommentarer: