onsdag, maj 29, 2024

Löptur och årets första gräsklippning.

 Idag var det Henke som åkte hem på lunch. För min del blev det en kort lunch då jag hade tänkt gå och hämta ut lite hundmedicin men som tur var kollade jag först i appen och det visade sig att jag inte hade fått nått recept så då blev det jobb istället.

Tanken var att jag skulle ut på inspektion tillsammans med Bygg idag men då det besöket blev inställd så kunde jag istället ta tag i massa skrivjobb som behövde göras.

På eftermiddagsfikat bjöd jag på rabarber och jordgubbspaj vilket var uppskattat.

Efter jobbet tog jag tjejerna på en promenad genom byn medan Henke lagade grillen och klippte gräsmattan för försa gången i år. 

Väl tillbaka efter promenaden så lämnade jag Vinna med Henke och sprang samma runda som vi gått. Blev alltså 3,7 km promenad med efterföljande 4,3 km joggingtur. Hurra!

Tyvärr dök huvudvärken upp efter middagen så blev lite tv och sen la jag mig med kylmask och somnade.

Inga kommentarer: