måndag, juni 03, 2024

Kortvecka

 Äntligen kortvecka igen....! Jobbade på som vanligt och blev sedan promenad med tjejerna efter jobbet. Vinna har börjat dricka en massa igen och när hon bäljer i sig över 1 liter vatten i hets, ja då kommer det gärna upp lika snabbt efteråt. Knölen i juvret är stor men vi ska försöka göra ett försök med ytterligare en antibiotikatur så får vi se. Veterinären tror inte att det kommer att ha någon effekt men den försvann ju förra gången så varför inte försöka. Om jag bara kunde få receptet så att jag kan börja behandlingen nån gång....

Efter jobbet träffades jag, Zenitha och Göran i Lingarötjärnen för träning. Göran tränade avlämningar från vattnet medan jag och Zenitha gick runt tjärnen och körde dirigeringar på korsen och tvärsen samt lite vattenmarkeringar där hundarna stod långt uppe på land och bara hörde nedslaget i vattnet, inte såg det. Blev en riktigt bra träning och jag tycker att Esset var piggare nu men svårt att säga när de simmar. 




Inga kommentarer: