onsdag, juni 12, 2024

Vila i frid Pappa 19400716 -20240612

 Varje morgon vaknar jag med frågan om det är idag pappa somnar.  Skickade ett meddelande till mamma men det verkar som att natten varit lugn. 

Jobbade på som vanligt, full huggning hela dagen med diverse ärenden och händelser.

Hem till hundarna på lunch och en promenad då en tekniker varit ut och markerat ut hela vårt bredband idag. Har inte riktigt vetat hur dragningen varit i skogen men när han nu markerat upp det med färg så kunde jag ju med säkerhet se hur den är dragen.

Precis efter fikat ringde mamma och meddelade att pappa nu dragit sitt sista andetag.💖


Idag har pappa somnat in, 84 år gammal. Pappa var hela sitt arbetsliv anställd vid Flygvapnet, F21 där han började redan som 16 åring.

Fritiden ägnade han åt hem, familj, friluftsliv/fjällvandring och framförallt stugan i Norrfjärden. Han var själv med och byggde huset på svartudden och på stugan har han snickrat såväl roar, inglasade altaner som andra utbyggnader mm. Förutom att bygga så har vi också flera knivar som pappa gjort av renhorn och skinn.

Pappa såväl som mamma var under hela min handbolls karriär närvarande vid såväl träningar, hemmamatcher som vid matcher och cuper långt ifrån Piteå.

Även om pappa inte var den person som man kanske sökte sig till när man behövde stöd och hjälp i livet så visste man att han alltid fanns där och ställde upp när det behövdes. De kunde gälla allt från att hämta mig när jag fått soppa torsk med bilen mitt i natten till när mamma fick cancer och behövde hans närvaro vid sjukhusvistelse mm.

Pappa var familjens tekniska och matematiska kompetens som han också fört vidare till oss barn. Nu är du fri från din sjukdom och dina begränsningar. Vila i frid tills vi ses igen pappa 💖💖💖

Inga kommentarer: