fredag, oktober 02, 2015

En norrlandstripp

Idag hade jag tagit ledigt och satte mig istället i bilen för att åka upp till Piteå och Töre. Först lastade jag bilen med 20 änder och 4 gäss. Stannade efter vägen och plockade upp Ann i Hörnefors så de sista 25 milen fick jag sällskap på resan.

Det blåste ordentligt längst vägen och även när vi anlände till Piteå. Jag och Ann gick en promenad med vovvarna i väntan på Anita. En dubbelregnbåge och en hare såg vi på vår lilla runda i stormen. Anns bild då min mobil fortfarande inte återhämtat sig….

12140836_1060053094007482_751186834058482414_n

När jag lastat in grejerna i övernattningslägenheten blev det middag. Vi började med det godaste jag vet. Löjromstoast och ett glas vitt vin.

Även varmrätten var god, baconinlindade biffar, örtsmör och örtpotatis. Mycket gott!!!

Trött trött var jag så efter att jag och mamma gått en liten kvällsrunda med hundarna kröp jag in till mig. Hade dock svårt att somna men så brukar det alltid vara första natten.

Inga kommentarer: