torsdag, oktober 15, 2015

Nedräkningen är nere på noll

Idag är det sista arbetsdagen före en efterlängtad ledighet. Känns som att jag hunnit med allt jag tänkt och lite till. Känns riktigt bra!

På lunchen träffades jag och Gunilla och åkte ut i skogen med hundarna. Vi började promenaden efter vägen men mötte efter ett tag jägare med hund. Vi hade så tur att de precis avslutat jakten på platsen så vi kunde lugnt röra oss i området med hundarna lösa vilket kändes perfekt! Fint väder och skötsamma hundar som fick springa fritt hela tiden. Vinna ska nu få leka labrador ett tag tillsammans med Maggie och Ginnie.

Idag kom jag ifrån jobbet i tid för första gången denna veckan. Åkte och handlade lite och gick sedan en lång promenad med bara Humla. Häftigt när ett rådjur skuttade upp 20m framför oss helt oväntat. Så enkelt eftersom Humla går så fint bredvid mig trots att hon är lös. Bara att sätta en hand på ryggen, vänta på att rådjuret försvunnit och sedan gå vidare utan att Humla drar efter rådjuret. Coolt!

Väl hemma blev det äntligen packning så nu är väskan full…. Blinkar

Middag blev kantarelltoast idag och sedan dök huvudvärken upp så jag däckade i soffan.

Inga kommentarer: