torsdag, november 05, 2015

En dag på Hovrätten i Sundsvall

Idag liftade jag med Söderhamns miljökontor upp till Sundsvall för att vara med på dag två i huvudförhandlingarna i målet Arizona och utsläppet av 1 750 000 liter råtallolja i Söderhamn för fyra år sedan. Det är inte ofta det är miljömål där åklagaren överklagat ärendet till hovrätten.

Temp

I hovrätten går man igenom alla vittnesförhör från tingsrätten genom videoupptagningar. Åklagare och försvarsadvokaten har sedan slutpledering  och sedan kommer ny dom. Mycket intressant var det att få vara med.

På vägen hem tog min migrän över så när jag kom hem var det bara att kasta sig över värktabletter, kylmask, Linnex och filt och försöka somna. Jag lyckades inte med den bedriften men jag fick vila länge då Henke gick med tjejerna så efter jag fått lite mat i magen släppte huvudvärken äntligen.

Inga kommentarer: