måndag, november 09, 2015

Höstens första löprunda

Idag hade man det bra förspänt. Svärfar var hemma hos oss och drog el i garaget och fixade så att vi nu har utebelysning igen. Svärmor kommer upp med en Amaryllis på jobbet. Det är service det! Blinkar

Jag var som vanligt hemma till hundarna och passade då på att lägga ut ett sök. 15 dummiesar på ett ganska stort skogsområde. De tog in 7st var och sen tänkte jag att Humla varit så motiverad och snabb att hon skulle få ta in även den 15:e. Hon letade superbra och stannade inte upp en enda gång men tyvärr lyckades hon inte hitta den så när hon jobbat i säkert 5 minuter så kallade jag in henne. Tänkte gå ut till området med hundarna så skulle vi nog hitta den men vi gick omkring och letade i säkert ytterligare fem minuter innan Humla hittade den till sist. Lurigt men oj vad de var duktiga idag!

Efter jobbet blev det en promenad och sedan var jag riktigt duktig och tog mig ut och sprang 3,2km så det blev en runda på totalt 5km. Härligt!

Efter maten säkerhetskopierade jag alla bilderna från min bärbara dator och sen gick jag ut och slappade i tunnan. Bubbelibubbel…. Blinkar

Kvällen avslutades med en kopp glögg och tidigt sänggång. Skönt!

Inga kommentarer: