söndag, november 08, 2015

En rolig träning

Vaknade lite till och från på morgonen men somnade i alla fall om till klockan 9. Låg på tennisboll och masserade ryggen i hopp om att slippa huvudvärk idag. Efter frukost gick jag ut och la ett sök i skogen till tjejerna. Använde bara smådummiesar totalt 15 stycken. Tjejerna fick dela på söket och tog in 7 dummiesar var och den sista gick jag ut och hämtade. Duktiga tjejer som uppskattade att få springa av sig ordentligt.

Satte ut belysning i äppelträdet vid vägen och träffade sedan Sussie och snackade bredband så nu ska jag kolla om de som ska bruka täkten kan tänka sig att gräva en ny dragning för bredbandet på rimligt djup.

Direkt efter det mötet åkte jag iväg på SSRK träning. Vi träffades vid räddningstjänsten och tränade dubbelmarkeringar och dirigeringar. Jag, Kajsa och Tobbe, Göran och Zenitha var på plats idag. Vinna var tyst, lugn och fokucerade och markerade väldigt bra. Däremot var hon nosig, inte så säker på dirigeringar som hon brukar vara och jag upplever att hon kissade mycket så löpet är nog på gång snart. Räknar ju med att VInna och Humla ska höglöpa lagom till julafton som ifjol så vi får väl se.Hur  som helst så var det många skratt under dagens träning. Det var framförallt Göran och Zenitha som bjöd på skratten i samband med kast och knallningar.

När jag kom hem klockan 16:30 hade jag varit ute sedan 11:30 och hade blivit lite småfrusen. En kopp värmande glögg sedan gjorde vi en pizza till middag innan jag satte mig vid datorn. Den gamla datorn ska tömmas så det är mycket som ska säkerhetskopieras till den bärbara hårddisken så att bilder mm inte försvinner.

Tog en avslappnade och värmande bad i spa-tunnan och kollade på tv på kvällen.

Inga kommentarer: