torsdag, oktober 13, 2016

Började dagen med simning

Uppstigning och iväg till jobbet lite tidigare än vanligt men inte för att jobba. Jag gick istället till badhuset och simmade 1 km. Jag och Maggan hade bestämt att vi skulle börja Vansbrosimningsutmaningen idag på morgonsimmet å det var faktiskt riktigt skönt. Brukar tycka att det är lite kallt att kliva ner i bassängen men idag kändes det riktigt skönt. Avslutade badet med lite bubbelpool och sedan dusch och iväg till jobbet för en kopp kaffe sedan var man igång före 8. Kanon!

Jobbade på länge även idag pga cesiummätningar men var i alla fall hemma till klockan 18 idag.

Jag och Henke gick en promenad genom byn med tjejerna. Idag var Vinna inte alls seg utan hängde med bra. Kändes dock lite kallt så när vi kom tillbaka värmde vi oss med en kopp glögg och lite pepparkakor före middagen som idag bestod av panerad skinkschnitzel.

På kvällen blev det kloklippning och tassfix för Vinna och hon njöt hela vägen av att få ligga i knä och bli omhändertagen. Gullunge!!! Tänk om Humla kunde njuta lika mycket i de situationerna. Hon behöver verkligen också få klorna klippta men jag drar mig för det hela tiden även om jag varje gång konstaterar att det går så snabbt men hon darrar ju som ett asplöv hela tiden så jag är hela tiden orolig att klippa för mycket. Den tanken finns aldrig på Vinna som ligger helt avslappnad hela tiden.

Så här ser Vinna ut idag. Bilden tagen på lunchpromenaden

14680774_10209224165954888_1767735533190843529_n

Inga kommentarer: