tisdag, oktober 25, 2016

Rapport från valplådan

Eftersom det inte händer särskilt mycket just nu annat än att jag ligger i valprummet och iakttar allt som händer och sker, matar Vinna, rastar Vinna och väger valpar så får väl bilderna tala för sig istället,

DSC_0828DSC_0832DSC_0833DSC_0834DSC_0836DSC_0838DSC_0839DSC_0840

Ikväll blev Vinna väldigt flåsig och rastlös. Juvrena var väldigt varma så jag tog tempen och den var 39 vilket väl inte är så anmärkningsvärt med tanke på att det bara var några dagar sedan hon valpade. Men flämtningarna och rastlösheten känns inte bra! Jag ringde min kära vän Ingela som alltid stället upp i vått och tort. Hur skulle jag klara av att ha hund utan henne? Winking smile

Hur som helst så rekommenderade hon mig att ringa distriktsveterinärerna å kolla om de var på orten. Nu var de tyvärr inte det men jag fick i alla fall resonera med ytterligare en person så vi beslutade att avvakta. Skulle hon vara lika i natt och i morgon bitti så skulle jag ringa kliniken. Natten lev relativt lugn. Rastade Vinna en gång vid 01-tiden och gav henna mat och vatten ett par gånger under natten.

Inga kommentarer: