söndag, oktober 23, 2016

Valparna dag 2

Ja egentligen är det väl inte dag två än men eftersom de föddes på natten så blev ju dag 1 första dagen efter natten å då blir det dag 2 idag även om valparna egentligen bara är ett drygt dygn gamla. Hur som helst… Även denna dagen gick åt till att vara i valprummet. Konstigt så nojig man kan bli. Får de i sig mat? Varför piper de? Ligger inte den där valpen väldigt stilla. Valpar ska väl inte vara still när de sover? Ska tiken flåsa så mycket, Hur mycket mat kan jag ge henne. 100 miljoner frågor surrade i huvudet… Skönt i alla fall att alla valparna går upp i vikt! Ingen har dippat nått sedan födseln vilket känns bra!

Här kommer lite bilder från dagen

DSC_0765DSC_0767DSC_0768DSC_0770DSC_0790DSC_0798

På kvällen lyckades jag slita mig från rummet för att äta middag och sedan för att se den nya svenska serien Midnattssol. Verkar mycket lovande. Första avsnittet var i alla fall väldigt bra!

När jag gick och la mig var det några av valparna som gnydde en hel del. När klockan var närmare 4 så hade jag fortfarande inte fått sova nått. Hade ordentligt ont i huvudet också å då är det ännu svårare att somna men ändå viktigare…

Först efter det somnade jag och sov tills Henke steg upp klockan 06:00

Inga kommentarer: