lördag, september 02, 2017

Inflyttningsfest!

Idag blev det tidig morgon. Uppstigning före 7 för att packa och göra mig klar för att köra ner till Sigtuna. Min faster, Karin, flyttade till ny lägenhet för 10 månader sedan. Idag var det ”inflyttningsfest” eller var det en tidig födelsedagsfest?

Åkte klockan 9 och anlände till Sigtuna klockan 11:30. Karin hade bullat upp med ordentlig buffé och bara jag och Maria hade kommit så vi hjälpte till att ställa iordning. Maria hade ordnat en orientalisk matta som Karin önskat sig. Det var nog mest menat som en skämt inledningsvis men har man vänner med kontakter så vet man aldrig vad som händer.

Gästerna anlände i en strid ström från strax efter klockan 12 till strax före kl 14. Jag agerade välkomstkommitté men fick ändå tid att avnjuta buffén och höra berättas om äventyr och gemensamma minnen.

DSC_1593DSC_1596 DSC_1600DSC_1601DSC_1603DSC_1605DSC_1606

Klockan 15 gick jag en snabbis på den lokala marknaden på stora gatan i Sigtuna. Skönt att komma ut och röra sig lite.

DSC_1608DSC_1609DSC_1611

När jag kom tillbaka var de flesta gästerna på väg. Vi som var kvar passade på att ta tag i det diskberg som bildats när 19 kvinnor ätit buffé, druckit vin och fikat kaffe och kaka.

Klockan 16 var bort bokat på restaurang Farbror Blå. Vi hade ju ätit en del redan så det fick bli lite lättare middag. Röding med löjrom och västerbottenostsås. Mums!

Vid 18:30- tiden avrundades kalaset och jag satte mig i bilen för att åka hemåt. Anlände till Hudiksvall vid 21-tiden och på vägen hem hade jag blivit inbjuden till gåsjakt så det var bara att packa och göra matsäck för att krypa till kojs vid 23-tiden. I morgon väntar en än tidigare morgon.

Inga kommentarer: