lördag, september 30, 2017

Kantarellplock och utekväll

Tänkte att jag skulle ta sovmorgon idag. Henke hade inventering på jobbet så han åkte redan klockan 7 å då hade hundarna varit ute på gården samt fått mat. Tror ni att jag var trött? Icke!!! Steg upp strax efter klockan sju och satte mig framför tvn för att ta en kopp kaffe. Kom på att jag skulle fixa den nya taklampan i sovrummet. Sagt och gjort! Satte igång och fixa elsladdarna och monterade bort den gamla lampan. Innan jag var klar så hade kaffet kallnat.

Var inte hungrig så jag tänkte att jag tar hundarna på en skogspromenad innan frukost. Gick knappt 2 km och kom hem med 5 kg svamp Winking smile

Klockan var bara 11 så efter frukost så åkte jag ner på stan och shoppade lite.  Det var så skönt att inte ha några planer utan bara få driva omkring i lugn och ro. På vägen till stan hade jag tagit med all återvinning så det blev vi äntligen av med och dessutom körde jag igång en full tvättmaskin innan jag åkte så idag fick jag riktigt mycket gjort.

Sen lunch och sedan fick hundarna ett sök i skogen. Jösses vad de var duktiga!

Klockan 18 skjutsade Henke mig till EvaLotta. Goda tilltugg och väldigt god fördrink innan vi var ett gäng på 7 stycken som gick ner till The Bell.

Vi käkade middag och lyssnade på Ulf Nilsson och Linda Varg. Massor med folk och bra musik! Sällan jag känner mig så ung när jag är ute på krogen men medelåldern var verkligen ovanligt hög ikväll.

22236557_10212423192528553_1413768640_n22218044_10212423201488777_759270039_o

Hade tur som kunde få hämtning av Henke innan han skulle lägga sig så jag var hemma till 00:30.

Inga kommentarer: