torsdag, september 14, 2017

Lugn och skön torsdag

En effektiv och bra dag på jobbet. Har verkligen fått hur mycket som helst gjort denna veckan.  Idag blev det nya inspektioner mer eller mindre hela dagen.

Efter jobbet så tog jag med tjejerna till mitt favvosvampställe för året. Ville komma av det igen om det kommit nya svampar samt kolla området intill då jag altid fått full väska innan jag nått det eller så har en viss lite Vinna smitit och avbrutit min plockning. Lite nytt hade kommit upp och det nya intilliggande området bjöd också på en hel del så jag kom hem med 5 kg gula kantareller efter lite drygt en timma. Skön avslappning i skogen!

Henke hade fixat middag medan jag var ute med hundarna så medans den gick färdig i ugn så rensade vi svampen samt förvällde den.

Inga kommentarer: