torsdag, september 07, 2017

Övningskörning och eftermiddagsutflykt

Idag var det lite annat som skulle fixas på jobbet då vi skulle fira en kollega på eftermiddagen. Jag och Stina åkte därför och handlade mat inför kvällen redan på förmiddagen då det var lite som skulle tinas.

Såklart var jag hemma till hundarna och gick en promenad med dem och käkade lunch.

Klockan 15 åkte hela jobbet iväg till en sjö medan jag åkte till trafikskolan. Körlektion inför kommande uppkörning för utökat B-körkort. Efterfrågade mycket backning så det var det som vi fokuserade på. Gick OK och fick många bra tips.

Direkt efter lektionen så åkte jag också iväg till Svartsjön. En jättefin sjö med fin skog och härlig utsikt mot Blaksås. Tyvärr lite gråmulet men inget regn i alla fall.

DSC_1639DSC_1642DSC_1643DSC_1644DSC_1645DSC_1646DSC_1648DSC_1650DSC_1651

Övriga hade hunnit äta så jag högg in direkt jag gått till grillplatsen. Vi hade handlat tärnad fisk (torsk och lax) så vi la i al-formar tillsammans med smör, fetaost, förkokt potatis, tomater, dill och citron. När maten var klar serverades den med dill och citronsås. Mumsig värre!!!

Tipspromenad, frågesport och såklart fiske stod på schemat.

Trevlig kväll som avslutades när det började skymma och då kom också regnet så vi hade tur.

Inga kommentarer: