söndag, maj 21, 2023

Flitens lampa...

Idag var det hemarbete på gården som stod på schemat men vi började som vanligt dagen med att gå en promenad med tjejerna efter frukost. 

Efter promenaden planterade jag Daliorna som jag kopte i Hofors igår och Henke klippte gräset för första gången i år.



Planterade också krusbäärsträden som jag köpte på Lidl tidigare i år samt Magnolian men jag undrar om den dött redan innan den kommit i backen.

Rabatten på framsidan hade helt tagits över av gräs och annat så idag grävde jag upp det som jag tänker att jag vill behålla och sedan tog jag bort allt gräs från de plantor jag skulle spara. Vi hade också på olika platser på tomten /i gräsmattan liljor och annat så de grävde vi också upp och flyttade till rabatten. Det ser lite ynkligt ut än så länge men vi hoppar att det tar sig och växer på sig så småningom och dessutom ska jag köpa ytterligare några växter och plantera på de tomma ytorna.

Hundarna har varit mer ute på dagen hela dan men åkte ändå iväg med Esset och körde vatten för första gången. Var i talgen och körde dubbelmarkeringar och diagonala dirigeringar över viken. Duktig Esset!!!

För att mjuka upp kroppen efter dagens arbetspass blev det ett dopp i baljan i solnedgången.

Inga kommentarer: