torsdag, februari 21, 2013

Dags för simning igen

Vi försöker att åka och simma hundarna var 10:e dag och idag var det dags för 4:e gången. Sakta men säkert har jag ju ökat simtiden för varje gång men denna gång kände jag att jag inte ville öka på Vinnas simtid och inte heller Humlas kändes motiverad att öka för hon ser inte helt road ut så tanken var att det skulle bli en repris av förra gången dvs Vinna 15 minuter och Humla 20 minuter.

Höll mig i stort sett till planen men ökade på Vinna med 3 minuter då hon simmade så avslappnat och bra och även Humla ökade jag på med 2 minuter så Vinna 18 minuter och Humla 22 minuter. Fixade dessutom Humlas tassar och lite på Humlas öron. Lite trimning bakom Vinnas öron skulle också behövas med det blev inte av.

Avslutade som vanligt vårt bad med hundarna på Max. Hundarna får träna och vi får äta. Vet inte om det är särskilt rättvist men det känns hur som helst bra!

Tillbaka hemma klockan 22 och då blev det bara lite slapp i soffan sen vad det dags att krypa till kojs!

Inga kommentarer: