lördag, februari 23, 2013

Enånger och apportering

Idag skulle vi ha sovmorgon men det blev väl inte såå länge. Hade lite ont i skallen under natten tyvärr och då är jag sällan särskilt utvilad. Hur som helst så låg jag väl till 9 i alla fall. Tittade på lite nyhetsmorgon för frukost och sedan åkte vi ut till Enånger och gick en lite promenad med hundarna där. Fika, lite skidkoll och sedan ytterligare en kort promenad innan vi begav oss hemåt igen.

Lämnade bara Henke hemma sedan åkte jag till Iggesund för att träna lite apportering med Helena och Ronja. Både Vinna och Humla fick köra lite. Vinna fick nått linjetag och sedan träna höger och vänster och vi har en del att jobba med där. Humla fick långa linjetag med där jag ibland blåste stopp för sidoskick. Hon var riktigt duktig.

Direkt efter träningen åkte jag hem och slappade lite i soffan innan middagen som idag blev grillat. Först stekte vi lite vitlöksmarinerade räkor och vitlöksbröd och sedan grillade vi biff på grillen och till det åt vi kantarellsås och broccoligratäng.

Kvällens underhållning blev James Bond.

Inga kommentarer: