onsdag, februari 20, 2013

Rallygenrep

Idag efter jobbet blev det full fart till räddningstjänsten där jag, Anna och Kattis tänkte träna lite rallylydnad. Hade annalkande huvudvärk så nu gällde det att vara snabb och effektiv.

Anna hade gjort en bana som ställdes upp och sedan började vi värma upp hundarna. Redan nu tyckte jag att det kändes lite kallt. Vi har ju haft runt nollgradigt ett tag så man hade liksom hunnit vänja sig med det. Ja ja vi körde vidare hur som helst.

Jag började med Vinna och hon gick väldigt fint. Bara ett sitt som hon missade så annars kändes det riktigt bra. Anna körde Lizzie och Kattis körde Gismo sedan gjorde jag om banan en gång till och även denna gång fick det fint.

Nu fick Humla komma ut och hon behöver jag ju inte jobba så mycket med utan hon kan det här så det gick fint.

Brrr, det hade gått en timma och huvudvärken hade tilltagit så vi begav oss alla hemmåt. Konstaterar då att det var -13 grader. Hmm snacka om rekordsänkning av temperaturen! Inte konstigt att vi tyckte det var lite ruggigt.

Jag däckade när jag kom hem och tack vare medicin och lite sömn så var jag pigg och kry igen efter en timme. Tur!!!

Inga kommentarer: