fredag, februari 01, 2013

Vårkänslor


Idag på lunchen åkte jag ut med hundarna i skogen igen. Har inte blivit så mycket av den varan i veckan men idag var det så fint väder så jag kunde inte låta bli. Plussgrader, soligt, ljus och hårt fint skoterspår att promenera i. Perfekt!












Neo var dock lite konstigt och jag upplevde att han spände sig så att han skakade. Såg stirrig ut men var pigg och galopperade men åt väldigt mycket snö. Får avvakta och se om det bara var tillfälligt. Undrar hur han kommer att klara flytten, känns som att den kan komma att göra honom lite förvirrad men vi får väl se.

Jobbade på till 16:30 och konstaterar att det fortfarande är hyffsat ljust, hur härligt är inte det!!! Snart kommer man att hinna ut med hundarna innan det blivit mörkt, det ser jag fram emot. Möjliggör ju dessutom lite apporteringsträning för det känns tufft nu med all snö och dessutom mörkret.

Nu blir det i alla fall helg och jag tror att det kommer att bli en riktigt bra sådan dessutom. I morgon väntar en tripp till Ljusdal med besök hos Kicki och Henrik med Italiensk lunch och sedan spa på Romerska badet.

Ambitionen är också att jag ska hinna träna hund på söndag och kanske till och med hinna med lite packning och biltvätt är det tänkt. Trevlig helg på er alle sammans....

Inga kommentarer: