måndag, november 12, 2018

Idag såg jag nått blått…

Så var det ny vecka igen. Jobbade på som vanligt och fick in några älgprover så det  blev några cesiummätningar också.

Som vanligt blev det en promenad med tjejerna på lunchen. Maggan hängde också med ut i skogen.

På eftermiddagen gjorde jag slag i sak och ringde veterinären för att boka tid för att dra fler tänder på Humla. Nu när jag borstar tänderna före maten (har börjat göra det den sista veckan då jag sett att det blir en slemmig hinna på hennes tänder och det luktar verkligen väldigt illa) så rycker hon till så jag tror att det gör lite ont i alla fall. Äter gör hon fortfarande med god aptit.

Efter jobbet hastade vi ihop lite mat i form av torsk med avokadokräm och sen tog vi hundarna på en promenad. Eftersom jag skulle ha styrelsemöte med vägföreningen så stannade jag hon Sussie å så fick Henke gå resten själv med tjejerna.

Det blev ett intressant möte å vi var faktiskt riktigt disciplinerade den här gången, Med fika och all information om andelstal och samfällighetsförrättningar så var jag hemma före 20:30 å då gick jag såklart hem också.

Resten av kvällen blev jag sittande med mötesprotokollet och dessutom blev det en handlarlista för äta måste vi ju göra denna veckan också.

Tjejerna mumsade på ben, kvällen till ära!

Ja, just ja! Det blåa jag såg idag… Det var en smal strimma himmel mellan molnen. Det var ett tag sedan sist.

Inga kommentarer: