torsdag, november 29, 2018

Julklippet

Näää, inget mera shoppande…. Jag kommer till klippet senare…

Idag blev hundarna hemma hela dagen. Henke åkte hem på lunch och jag tog en löptur på lunchen. Minns inte när jag sprang ensam, utan hund sist. Måste ha varit över 10 år sedan. Ja förutom blodomloppet då…. Blev en runda på 4,5 km och det är konstigt vad annorlunda man upplever rundan utan hund.

47109049_10215703248887912_8823958078534713344_n

När hundarna är med så fokuserar jag på att håla koll på dem men när de inte är med så blir fokus istället på hur trött jag är eller hur långt det är kvar. Inte får jag några ofrivilliga stopp heller Winking smile

Direkt efter jobbet hade jag klipptid för första gången i år. Kände att det var hög tid! Behöll lång lugg men klippte av allt nött hår i övrigt så det blev allt lite kortare.

När jag kom hem hade Henke rastat hundarna och åkt på logemöte. Jag gick ytterligare en runda i mörkret. Gjorde sedan en omelett till middag och la mig sedan för att kurera huvudvärken. När jag väl piggat på mig monterade jag ytterligare ett skåp och blev klar lagom till Henke kom hem så då fick han gå ut med alla kartonger.

Inga kommentarer: