söndag, februari 12, 2023

Fysisk och praktisk dag

 Steg upp före 8 och satt och drack lite kaffe och såg nyhetsmorgon en stund. Vid 10-tiden tog jag med Esset ut på en löprunda på 4 km. Kändes riktigt bra i foten. Gjorde lite ont i hälen första kilometern men sen kände jag ingenting. Sprang vägen bort till bron och sprang sedan efter skoterleden tillbaka. 

Direkt när jag kom hem hämtade jag upp Vinna och gick en kilometer för att tjejerna skulle få rasta sig och jag varva ner.

Som vanligt dricker jag lite vatten och en resorb efter löpturerna och sen blev det den sista biten smörgåstårta och en kopp te till frukost.

En dusch och sedan en 4 kilometers promenad med tjejerna över isen och genom byn innan det var dags att bänka sig framför skidskyttet. Henke hade kommit hem från fjällen och hade hunnit packa upp när jag var ute med hundarna.

Tjejerna som normalt brukar vara de som lyckas bäst hade ingen bra dag. I pausen mellan dam och herrloppet hann jag slumra till lite men vaknade precis när Sebbe sköt sitt första liggskytte och det var ju tur för vilket spännande lopp det blev. Han slutade på en bronsplats efter att ha åkt upp sig från en elfte plats. Blev dessutom en spurt på slutet där han gick om på målrakan.

En kortade promenad efter skoterspåret och ute på isen blev det innan vi ringde och beställde pizza och sen blev det lite tv-titt och en ganska tidig kväll. Många steg blev det idag! Var nog uppe på 17.000 så det var ju bra.

Inga kommentarer: