tisdag, februari 28, 2023

Är det inte plussflex så är det plussgrader

 Igår var det plussflex och idag var det många plussgrader ute. Var på jobbet hela dagen. När jag åkte hem på lunchen var det riktigt varmt och soligt, + 8 grader och det strömmade smältvatten längst med vägarna. Härligt men inte så stor vits att jag tvättade bilen i lördags.

På lunchen kunde jag se Emma och Frida ta ytterligare medaljer på VM då det idag blev en silver och ett brons. Vilka skidtjejer svenskarna har!!!

När jag gick med hundarna så lastade de skördaren som avverkat i området. Det är en skotare kvar så jag antar att allt nu är nedtaget men det ska samlas in och köras härifrån också. Hoppas också att de kommer att samla ihop och flisa riset innan de är helt färdiga.

Eftersom det blev mycket plussflex igår så såg jag till att runda av till klockan 16 idag. Ändå gjort lite drygt full dag.

Väl hemma skulle Henke bli sen så jag gick med hundarna och spanade in de område som avverkades sist och sedan gick jag genom byn så det blev ca 5 km.

Blev en enkel middag med räkmacka, sallad och lite plock.

Som vanligt somnade jag framför brasan när det inte var nått intressant på tv.

Inga kommentarer: