måndag, februari 20, 2023

På plats för ny vecka och Esset löper

 Så startar en ny vecka. Misstänkte igår att Esset var på gång att börja löpa och idag kunde det bekräftas

Inleder som vanligt veckan med en heldag på plats. När jag åkte till jobbet var allt frid och fröjd men efter bara en timma på plats så började det snöa. Å det visade dig bli en rejält snöoväder. Det var minst sagt en utmaning att ta sig hem på lunch. Det hade kommit mycket snö och antingen var vägen helt oplogad och sikten dålig eller så hamnade jag bakom traktorer som plogade genom stan. Tog närmare 30  minuter för mig att ta mig hem. Väl hemma blev det en lite kortare men väldigt snöig promenad, lunch och mys i soffan innan det var dags för mig att åka tillbaka. Nu gick det betydligt bättre men oj vad snö det kommit!

Efter jobbet gick jag med hundarna medan Henke plogade och skottade gården. Detta var verkligen väldigt onödigt precis när asfalten på vägarna började torka upp och skog i söderläge började bli snöfri.

Så här såg det ut utanför badrumsfönstret på kvällen

Inga kommentarer: