torsdag, februari 09, 2023

Veterinärbesök

 Jag jobbade på plats på förmiddagen idag och eftersom Henke var hemma till kl 9.30 så kunde jag jobba på fram till 13.15 då jag åkte hem till tjejerna och gick en promenad. Mat hade jag redan ätit på jobbet så efter promenaden åkte jag iväg till Delsbo. 

Hade slagit ihop massor med grejer som behövde fixas. Bägge tjejerna behövde vaccineras då det var 3 år sedan för Esset och fyra år sedan för Vinna. Vinnas Librela behövde fyllas på och dessutom har jag en misstanke om att Vinna ev. kan ha hypothyrios så jag ville att hon skulle testas för det.

Funkade fint att ha med bägge tjejerna. Esset tyckte som vanligt att livet var var toppen å ett veterinärbesök på en torsdag gjorde ju dagen. Vinna tog det hela med ro och var inte särskilt imponerad över eftermiddagens aktivitet.

Provsvar fick vi direkt och det var tydligt så idag börjar behandlingen å så hoppas jag att jag nu får en piggare hund inom några veckor.

Direkt efter veterinären skulle jag hem för ett videobesök med läkare för mitt märke i ansiktet. Hade så tur att läkare ringde och frågade om vi kunde ta mötet en timma tidigare. Parkerade bilen och genomförde mötet som var bra.

Tack vare att mötet tidigarelades så hann jag stanna till och handla. Nu slipper jag göra det efter jobbet i morgon...

Snabba ryck hem med varorna å sen iväg till totohallen för lite hundträning. Blev väl inte vidare meningsfull träning men en aktivitet i alla fall.

Dagens middag bestod av palt å under middagen lyssnade jag på SKKs webinarium om parning.

Inga kommentarer: