fredag, november 19, 2010

Den totala återhämtningen inleddes idag...

Steg upp strax efter klockan 07 och duschade och käkade frukost och klockan 09:00 åkte vi upp på Håsta och lämnade bilen till Lasse och Birgitta. Ida och Gösta hämtade sedan upp oss å så bar det av till Sundsvall för vår årliga vinter/jul lyxhelg. I år var det dessutom fokus avslappning och återhämtning för min del.

Kom till Sundvall strax efter 10 och började då genast att göra stan. Vid 11;30 gick vi och fikade och sedan fortsatte vi shoppingen fram till klockan 14 då vi gick och åt lunch och sedan åkte vi upp på Södra berget där vi hade bokat varsin svit.

Bilderna nedan tagen med en helt värdelös kompaktkamera!!!
Vi checkade in och gick sedan direkt till SPA:t där vi fick morgonrockar, handduktar och tvagningstrasa sedan satte vi igång. En dusch, lite tvagning och sedan lite värmande bastu.
Efter detta mötte vi upp grabbarna och slappnade av i den 37 gradiga poolen på den "inglasade" verandan där fönsterna var öppna och eldstaden tänd, MYSIGT!
Eftermiddagen fortsatte med ångbastu, kallbad, 40 gradigt bad och bubbelbad om vartannat. Vi var desutom mellan varven tillbaka på rummet och bastade i den bastu som fanns där samt tog ett glas vin allt för att slappna av till max. Klockan 17:30 hade jag en bokad massage och när jag var klar hade Henke en massage klockan 18:30 men sen var vi avslappnade så det räckte.

Efter att vi fixat iordning oss träffades vi i vårt rum för lite rött mousserande vin och sedan tog vi en taxi ner på stan där vi hade bokat bord på Invito, en italienskinspirerad restaurang. En restaurang med betoning på LYX för det kostade... Den klart dyraste middagen jag käkat i mitt liv.

Vid 23:30 anläde vi åter på Södra Berget där vi varvade ner på Ida och Göstas rum innan vi kröp till kojs. Då var jag HELT slut och somnade omedelbart som en stock!!!

Inga kommentarer: