fredag, november 05, 2010

Kors i taket!!! Hundträning

Jobbade full fart men bara halvdag idag. Träning mellan 07-07:30 sedan massagestol och dusch. Uppe på jobbet klockan 08:15. Jobbade på till klockan 12:00 då blev det lunch men kycklingmacka från Jambo och sedan åkte jag hem.

Tog med hundarna ut i skogen och promenerade. Hundarna fick ett tennisbollssök med två bollar var. Sedan fick Neo ett eget sök med bara en enda boll. Han löste det exemplariskt!!!

Åkte sedan direkt till Iggesund och tränade med Helena. Idag blev det i huvudsak dirrigeringar, långa sådanan. Jag prioriterade att Humla skulle gå långt på ett kommando. Hon har lärt sig att fråga om hon är på rätt väg efter en bit. Lätt att få ut henne men jag vill inte behöva ge flera kommandon. Träningen gick frammåt men är är vi inte helt framme... Vi jobbar vidare på det och att gå genom obehaglig terräng.

Efter träningen åkte jag hem och gick ytterligare en promenad eftersom Neo nu suttit i bilen ett par timmar. När hundarna var rastade igen så gick vi in och rensade lite både i bilen och hemma i huset sen blev det varm glögg...

Kvällen spenderades med matlagning. Parmainlindad sparris och västerbottenost. Å sen gjorde vi en vinterpaj med köttfärs och bacon. Smaskens!

Efter maten däckade jag men vaknade tyvärr vid 22:30 men värsta huvudvärken så resten av natten sov jag rätt dåligt

Inga kommentarer: