lördag, november 27, 2010

Hej mitt vinterland!!!!

Snön fortsätter att falla... Henke och jag började dagen med att skotta och röjja på gården. Efter frukost gick vi ner till båten. Henke fixade med presenningen och fettade in drevet, jag frös som en pungråtta eller nått... Hundarna röjde runt och letade efter nått att göra. Neo var i sitt esse...

Efter 1,5 timma gick vi viade till OK för att henke skulle spela trav. Nu fick man upp värmen igen och en varmkort på OK hjälpte till ytterligare. Totalt 2,5 timma ute tog musten på mig så när vi kom hem la jag mig i ett varmt skumbad, Henke började koppla in de nya datorerna. Efter badet bäddade jag ner mig under filten och somnade i nån timma.

Julgardinerna kom på plats men städning återstår och kommer nog att återså när denna helg är till ända.

Efter en promenad med hundanra och en sväng till affären käkade vi middag. Henke tillagade en gammal favorit, ädelostfylld, baconinlindad kyckling med pasta och en sås med ädelost, soltokade tomater och basilika. Mycket gott!!! Till förrätt åt vi banan och ädelostcrustader och till efterrätt blev det Glen Strömbergs cappuccino.

Inga kommentarer: