söndag, november 07, 2010

Gått och gått och gått...

Sov dåligt även idag, förstår inte varför? Steg upp klockan åtta och tänkte baka en sirapslimpa men av alla ingredienser så var det slut på fil! Fil som vi alltid har hemma!? Bakade lite småfranskor istället så det blev nybakat till frukost i vilket fall.

Efter att Henke packat och vi fixat bort lite tvätt och annat så tog vi en promenad ner till båten för att kolla sluttäckningen inför vintern. Lasse hade varit snäll och fixat det sista så nu är det klart. Härligt! Vi passade också på att gå en långpromenad på golfbanan. Hade dock glömt att ta mössa och det blåste en del idag å inte var det särskilt varmt heller så det isade om skallen. Tack och lov så hade jag i övrigt klätt mig väl å då var det ju riktigt härligt då det ju var soligt!

När vi kom hem snackade jag med mamma och sedan skjutsade jag Henke till tåget. Han åkte till Wien idag. Efter att ha stannat till och handlat så åkte jag upp i skogen. Gick en sväng och la ett tennisbollssök på hygget. Mötte sedan upp Gunilla och labbarna och gick en långpromenad till så idag blev det många steg.

Somnade en stund under filkten när jag kom hem och vaknade hungrig så då blev det Pubmacka med oxfilé, pommes och bea-sås.

Var sedan duktigt och strök och satte upp nya gardiner i vardagsrummet. Resten av kvällen slappade jag dock och då jag sovit så dåligt den sista tiden så funderar jag faktiskt på att skippa väckarklockan i morgon och sova tills jag vaknar men vi får se...

Inga kommentarer: