onsdag, maj 04, 2011

Årets första vattenträning

Avslutning på strategidagarna. Åkte hem till till hundarna för att rasta dem på lunchen. Klockan 13:15 var jag tillbaka på kontoret igen och uppdaterade mig om vad som hänt medan jag var borta. Hann med lite andra arbetsuppgifter också innan det var dags att åka hem.

Åkte direkt ut i skogen tillsammans med Gunilla och labbarna. Vi gick en promenad och sedan körde vi två omgångar med sök med hundarna. Alla var duktiga och jag passade också på att köra Humla på lite vatten trots kylan. Kastade ut en dummie på vattnet innan vi la ut söket. När Humla sedan hade tagit in en par apporter, vi körde varannan gång så totalt fyra av tio dummiesar hade kommit in. Då vände jag om och skickade Humla 10 meter ner för slänten och ut på vattnet på ett kommando. Fin avlämning blev det sedan också. Duttig flicka!!!

Efter det gick Humla ta in ytterligare en dummie från söket men sedan nöjde vi oss. Humla hade gjort bra ifrån sig och då det är så pass kallt ville jag inte köra mera vatten idag. Ska ju på kurs till helgen...

När jag kom hem gjorde vi en gryta till middag och eftersom klockan hade hunnit bli så mycket som 21:15 så slängde jag mig i soffan för att kolla dator och se Bluebloods.

Inga kommentarer: