torsdag, januari 08, 2015

Året från en annan synvinkel –Vinnas år

Sitter och håller på att konvertera hela min hemsida å passade då samtidigt på att se vilka tävlingsresultat vi gjort under 2014. Jag tycker inte att jag gjort så mycket detta år å det har jag väl i ärlighetens namn inte heller men de jag har gjort har gått desto bättre…

Humla
Humla
Humlas tävlingskarriär när det gäller jaktprov hade jag lagt på is. Min tanke var att sats på lydnad istället men så har det tyvärr inte blivit. Det blev mera så att hon fick hänga med och starta på några tävlingar då jag ändå skulle starta Vinna. Följande har vi presterat i år:

Bruks:
Inoff. Tävling Hälsingeklövern brukslydnad lägre klass: 173p å en 11e plats

Lydnad:
Lydnadsklass 3: 149,5p och ett 0-pris
Hudiksvalls BK KM klass 1, 186p och 2a plats

Jakt:
SSRK Gävleborgs KM WT Elitklass: 49p å en 7e plats
TJP Elitklass: 1:a pris 

Vinna
Vinna
Snabbt konstaterar jag dock att detta har varit Vinnas år. Hon har verkligen presterat i det mesta som vi startat på!

Bruks:
Inoff. Tävling Hälsingeklövern brukslydnad apellklass: 208p å en 1:a plats
Apell spår 271,25p och 2:a plats å såklart uppflyttad

Lydnad:
Lydnadsklass 1, 180p, 1:a pris och 2a plats
Hudiksvalls BK KM klass 1, 173p och 3e plats

Jakt:
SSRK Gävleborg Årsmöte WT 81p Nkl  och 3e plats
Godkänd kvalificeringsprövning för att få starta på B-prov i Norge
Nkl B-prov: 3:e pris, 3:e plats
Nkl B-prov 1:a pris, 3:e plats
FRK Mittsvenska WT Ökl 66p 2:a plats
TJP Nkl 0-pris
SSRK Gävleborgs KM Ökl 67p 7:a

Utställning:
SSRK Gävleborg Ökl Very Good
SKK Gästrikland 1:a Jkl Excellent CK, 2Btkl R-CACIB

Inga kommentarer: