tisdag, januari 27, 2015

Vackert väder med lång “skidåkarlunch” och avsmakningsmeny

Idag utlovades toppenväder så efter att ha jobbat på fram till strax efter 12 så åkte jag hem och gick en sväng med hundarna. Lämnade Neo hemma och “sadlade” på mig skidorna och tog en sväng genom byn. 5 km skidåkning innan lunch. Underbart väder, soligt och –2 grader.

vinter2 vinter1

Tjejerna fick hänga med i bilen efter lunch så att jag kunde åka till totohallen direkt efter jobbet. Blev träning med Anna och Robin och Ida. Hundarna var väl lite sådär måste jag säga…

Efter detta direkt hem för att svira om och åka ner på Sigges restaurang. De erbjöd en avsmakningsmiddag med sex rätter från deras nya meny. Hade dessutom ett rabattkort som innebar att man fick äta två och betala för en.

Grymt god middag var det! Här ser ni menyn…

meny

och här ser ni bilder på rätterna…

mat

Hyffsad tisdagmiddag får man säga!!! Jag fick dessutom lite rött vin till maten då Henke körde… Han ska ju ut och förlusta sig på torsdag… ;-)

Kom hem först vid 21:30 Slappade lite i soffan innan vi kröp till kojs och somnade skönt

Inga kommentarer: