lördag, januari 03, 2015

Hundträning utanför Totohallen….

Jag och Anna träffades vid totohallen idag. Inte för att träna inomhus utan för att faktiskt träna apportering för första gången på mycket länge och för första gången för i år. Blåst och halka har gjort att det är lite för hård snö för att träna på öppna ytor eller i skogen men för halt för att träna på plogade ytor. Vi hittade en mindre täkt i direkt anslutning till skogen där vi tränade lite dirigering.

För Vinnas del la jag fokus på höger och vänsterskick. Byggde kedjor och innan träningen var slut kunde jag skicka henne på ett linjetag. Blåsa stopp (och hon stod kvar) innan jag skickade henne åt höger eller vänster. Mycket duktig var hon!!!

Humla fick köra samma övning men där grundade jag inte direkt nått före. Hon fick också köra raka linjetag förbi en dunge dit Anna skickat Mossa och Lizzie. Även Humla var riktigt duktig.

Vi avslutade träningen med att gå in i totohallen och fika och prata hund. Kändes skönt att prata av sig lite…

På kvällen grillade vi en god köttbit och gjorde hasselbackspotatis vilket smakade kanon!

1 kommentar:

Anna Olsson sa...

��������