måndag, januari 26, 2015

Kommunklassikern

Denna veckan inleds kommunklassikern med skidåkning 9 mil. Fram till Wasaloppet går av stapeln så ska man på egen hand ha avverkat lika lång sträcka, dvs 9 mil så det är bara att göra slag i sak. Efter jobbet tog Henke Neo och gick en sväng med dem medans jag tog tjejerna och började avverka de första kilometrarna. Kommer att bli kanon det här! Just nu går det utmärkt att åka på vägen genom byn. Inte ett möte och inte en bil på hela vägen. Inte heller finns det nått grus på vägen så det gick riktigt bra att åka även om jag fortfarande åker på mina klassiska skidor och försöker lära mig att skate. Inte heller får jag någon draghjälp av hundarna än men Vinna är i alla fall hyffsat duktig på att hålla sig före mig. Efter vägen var det dock svårare för det skulle luktas i snödrivorna och ätas hästbajs… Hur som helst kommer hundarna ut mycket mera på kvällarna nu när jag åker skidor. Det är annars så tråkigt att bara promenera på egen hand i mörkret.

Efter middag och nöjda hundar tog jag tag i hemsidan igen. Måste ju se till att färdigställa det hela så att den kan läggas ut. Gruvar mig redan! Tänk om det inte funkar…? Ja ja den dagen den sorgen….

Inga kommentarer: