onsdag, januari 21, 2015

Skateingkurs

Hem och en kort skogspromenad med vovvarna sedan skulle båda jag och Henke iväg. Henke skulle ut och käka och tacka av en medarbetare som slutar och vi skulle iväg på skojiga saker… Ulrika på jobbet som varit elitskidåkare höll kurs för oss amatörer.

Vi höll till på skidstadion och åkte runt runt under nästan en och en halv timmar. Jag åkte med klassiska skidor som dessutom hade två år gamla klisterremsa på sig å det gick inget vidare. Lärde mig ändå en del och fick mersmak. Om jag bara hade haft bättre skidor!

Testade Lisas skor och skidor efteråt och det var enorm skillnad. Tror att skateingskidor skulle passa mig och eftersom jag har alla möjligheter att åka längst med skoterleder. På täkterna brukar spåret vara säkert 10 meter brett så där är det ju optimalt att åka skate med hundarna.

När jag kom hem gjorde jag räkcreps efter de tre sista plättarna från i går. Mycket gott!!!

Inga kommentarer: