tisdag, januari 13, 2015

Hipp hipp Hurra!

Vaknade till en snöig födelsedag. Snön har fallit hela natten så Henke “skuttade” upp och drog igång snöslungan redan före kl.6. Som födelsedagspresent låg jag kvar och njöt i sängen en stund innan jag gick upp och gjorde mig i ordning för ännu en arbetsdag. Tog hundarna på en promenad medan Henke duschade och åt frukost men sen bar det av.

Vid lunch åkte jag hem och käkade och gick med hundarna som vanligt. Då kom också reparatörerna som skulle titta på tvättmaskinen. Pinsamt att luckan kan låsa sig så att den inte går att öppna. Hur ska man då kunna tvätta? Det lät som ett enkelt fel men det slutade med att mera eller mindre hela maskinen var öppnad innan de slutligen lyckades få upp luckan men då hade nått annat gått sönder så det blir till att klara sig utan maskin ytterligare några dagar. Vilken present.. ;-)

På väg tillbaka till jobbet efter nästan två timmars lunch köpte jag en tårta som jag bjöd på till eftermiddagsfikat.

Direkt efter jobbet var det uppstart för Kommunklassikern. 800 kommunanställda ställer upp och det hela gåt ut på att genomföra den kända “klassikern” men under lite längre tid. Klassikern består ju av:

Vasaloppet: Skidor 9 mil
Vätternrundan: Cykling 30 mil
Lidingöloppet: Löpning 3 mil
Vansbrosimmet: Simning 3km

Kommunklassiker innebär att vi kommer att genomföra alla de fyra aktiviteterna men under 4 veckors tid. Dvs vi har 4 veckor på oss att åka 9 mil på skidor, cykla 30 mil osv… Perioderna är utspridda över året och genomförs 4 veckor före det verkliga loppet. Först ut blir skidåkning som inleds den 26 januari. Ska bli skoj!

När jag kom hem gick vi en promenad med hundarna. Nu är allt som det ska mellan Humla och Vinna tack och lov. Det var väldigt spänt mellan dem i samband med avslutet av löpen så jag var riktigt orolig en tid men nu verkar de blivit sig själva igen tack och lov! Det är riktigt fint ute nu efter all snö som kommit. Vitt och fint och rent! Skänt var det också att gå idag. Ingen blåst men –10 grader.

Till födelsedagsmiddag blev det Lag med kräftsås och wokgrönsaker. Henke hade dessutom köpt varsin bakelse som vi intog lite senare på kvällen.

Det blev också klart med ett större inköp idag. Berättar mera när köpet är helt klart och varan levererats hem till oss… ;-)

Inga kommentarer: