lördag, augusti 15, 2015

En helt underbar dag!

Ja dagen började väl lite sådär. Vaknade vid 7-tiden med huvudvärk. Upp och ta en tablett och hämta kylmasken och sedan isäng igen. Somnade väl om lite till och från men vid 09:30 steg jag i alla fall upp. Släppte ut hundarna, hämtade tidningen och läste den. Fint väder, kände mig slö och solsugen men jag började med en dusch och sedan la jag mig i baljan en bra stund.

Dukade sedan upp frukost på altanen, plockade lite jordgubbar och bara tog det lugnt innan jag började säkerhetskopiera datorn då det känns som att den kommer att ge upp vilken dag som helst.

När detta var gjort gick jag ut och la mig uppe på poolen och solade. Skönt! Solade till klockan 15 då hundarna fick en första promenad. Åkte sedan en sväng på stan, köpte en frappe och njöt av det kalla kaffet och shoppade sedan lite grejer som jag tänkt handla länge, bla en till dynlåda och en till en av sängarna i gästrummet.

På eftermiddagen målade jag sista varvet på karmarna till garageporten och garagedörren. Nu är utsidan i alla fall klar.

Till middag blev det lövbiff med pepparrot och senap. Packade lite inför morgondagen och gjorde kväll strax efter midnatt.

Dagen sammanfattad i en bild.

11898614_10206265232783408_3506661867799020802_n

Inga kommentarer: