söndag, augusti 02, 2015

Specialens utställningsdag

Vaknade med huvudvärk så jag tog en tablett och ställde fram alarmet ytterligare en timma. Lite piggare när jag vaknade så jag åt frukost, gick en sväng med hundarna och städade sedan stugan innan jag vid 9:30 åkte och lämnade in nyckeln och åkte till utställningen. Det blev Vinna som skulle in i ringen först bland dryga 40 jaktklasstikar. Hon fick Hp och bra bedömning trots lång rygg. Hon åkte ut när det var fem tikar kvar. Attans också men ändå rätt nöjd. Den domaren gillade Vinna så den domaren gillar jag… Blinkar

Humla åkte ur pga sina öron så hon fick inget Hp å i kampen om mest meriterade SUCH med jaktmerit kom hon på 4:e plats.

När jag hade packat ihop, rastat hundarna och förberett mig för hemfärd så började det regna så jag åkte hemmåt innan det hela var helt klart. Skönt för då kom jag hem redan 19:30.

En kort promenad med vovvarna, middag som Henke fixat, uppackning och lite tv/fb-koll sedan blev det godnatt vid 23-tiden.

En riktigt riktigt välorganiserad specialen var till ända. Nästa år blir det långt att åka om jag ska dit å det klart jag måste…

Inga kommentarer: