onsdag, augusti 05, 2015

Träning på Stensön

Direkt efter jobbet idag gjorde Henke middag medans jag rastade hundarna. Käkade och sedan begav jag mig till Stensön och hem till Kajsa och Tobbe för träning i deras närliggande tjärn. Kajsa hade redan lagt ut dirigeringsapporter och ett sök. Försökte få över Vinna på vattendirigeringen efter att hon sett två hundar men det fungerade inte allt. Hon kom halvvägs men sen var det stopp och hon vände. Försökte tre gånger men misslyckades varje gång.

Tog båten och Vinna och rodde ut till ön, kastade ut en dummy och rodde tillbaka och försökte skicka på nytt men inte heller denna gång funkade det. Vi måste helt enkelt börja från noll. Detta var alldeles för svårt.

Hon fick senare ta en enkelmarkering och en dubbelmarkering i mycket svår terräng och det löste hon jättefint. Fick också ta in några dummiesar på ett sök men då tog kraften fullkomligt slut och hon mattades ordentligt.

Bilden tagen av Anna Olsson

11800469_10152974028070969_6748522286209700596_n

Humla fick sedan komma ut och ta en vattenmarkering och hänga med mig när jag rodde tillbaka båten.

Efter träningen blev det fika hos Kajsa och Tobbe. Vilket underbart läge deras stuga har. Mycket trevligt så jag kom inte hem förrän 4 timmar senare.

Inga kommentarer: