måndag, december 17, 2018

Ännu en smått splittrad arbetsdag

Fem arbetsdagar kvar i år…. Å äntligen kom det lite lagom med snö

48379436_303090240312892_4063396467719536640_n

Idag körde det åter igen ihop sig… Henke blev, efter att ha hostat och kraxat i en vecka nu, sjuk så han är hemma. Då får även hundarna vara hemma…

Klockan 07:00 skulle bilen vara på verkstan för service och bromskoll. Vi lämnade in den i gårkväll eftersom snickarna skulle komma hem till oss klockan 07:00.

När de var färdiga åkte jag in till guldsmeden och fixade årets julkort så nu är de tryckta. Blev en enkel variant i år då jag blev så sen.

På jobbet var jag först klockan 08:00. Klockan 11 åkte jag hem för då skulle elektrikern komma förbi. Direkt när han åkt så skjutsade Henke in mig till verkstan så att vi kunde hämta bilen. Åkte också förbi Jannes golv för att köpa golvet till köket.

Tillbaka till jobbet och lunchen och sen blev det i alla fall vanligt arbete på eftermiddagen fram till klockan 16:30. Stannade till på systemet på vägen hem.

Väl hemma bytte jag om och tog med tjejerna på en 5km löprunda och sen blev det dusch och middag. Blev enkelt idag, korvstroganoff med bönpasta.

Såg lite sport på tv på kvällen samt de sista två delarna av dokumentären “36 dagar på gatan”. Har ni inte sett den så kan jag rekommendera er den. Finns att se på svt play.

Inga kommentarer: